Promotie in je presentatie

Promotie in je presentatie: als spreker heb je tijdens een presentatie een goede gelegenheid om gemakkelijk jezelf, je dienst en je product te verkopen.

Een ander doel kan zijn dat jij als spreker de toehoorders verleidt om je op de sociale media te gaan volgen. Veel sprekers proberen dit ook bewust te doen! Deze sprekers grijpen de presentatie aan om het publiek bewust iets te verkopen. Lees verder

Bepalende factoren voor je manier van presenteren

Bepalende factoren: er is niet één manier om een goede presentatie te geven. Ja, dit hoor je goed. De manier van presenteren en de presentatie op zich hangen af van een aantal dingen. Denk hier aan aan de aard, het doel en het onderwerp van de presentatie.

Denk daarnaast ook aan de situatie, maar het hangt ook af van het publiek en van jezelf als spreker. Dus de techniek die je gebruikt, de manier van presenteren, is afhankelijk van een aantal factoren. Er is niet één juiste manier. Lees verder

Presentatie geven en de opdracht krijgen

Presentatie geven en de opdracht krijgen: ook als je niet de ambitie hebt om voor volle zalen te presenteren is het belangrijk dat je weet hoe je een goede presentatie kunt geven.

Als je tegenwoordig als zzp’er een grote opdracht wilt binnenhalen, moet je meestal eerst een presentatie geven. En die presentatie gaat bepalen of je de opdracht krijgt. Of niet.  Lees verder

Goede presentatie in 7 tips (met video)

Goede presentatie in 7 tips: zeven tips om een heel goede presentatie te geven.

1. Blijf als spreker jezelf

Waarom moet je jezelf blijven als spreker? Heel eenvoudig: er is niet één manier om een presentatie te geven. Er zijn verschillende manieren om presentaties te geven.

De manier die je kiest hangt altijd van jou als spreker af. Maar ook van het publiek, van de situatie en van het onderwerp waar je over spreekt. Er is dus niet één enkele goede manier van presenteren. Blijf dus altijd jezelf. Lees verder

Publiek alert en scherp houden (video)

Publiek alert en scherp houden. Het is belangrijk dat het verhaal dat je vertelt bij alles past. Het moet bij je presentatie passen, het moet bij de achtergrond passen. Maar ook je kleding moet erbij passen.

Met andere woorden: het moet één groot verhaal worden. Hoe groter het verhaal wordt en hoe beter alles bij elkaar past, hoe beter je presentatie over komt. Lees verder